Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výpočetní model a analýza systému adaptivních semaforů
Terbr, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje tématu adaptivních křižovatek a studiem jejich vlivu na plynulost provozu a jiné. V práci je obsažen rozbor aktuálně používaných dopravních detektorů, rozbor hlavních problémů klasických křižovatek a možnosti jejich řešení, následně návrh modelu, popis realizace a testování vytvořeného modelu. Výsledný model je vytvořen v softwaru UPPAAL SMC a jedná se o systém navzájem komunikujících časovaných automatů. Testování probíhá porovnáváním výsledků testů klasických semaforů s výsledky adaptivních semaforů.
Vehicle Classification Using Radar
Gottwald, Vilém ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
The goal of this work is to recognize vehicles from radar point clouds. The radar produces the distance and angle for each target. This representation can be converted into the Cartesian coordinate system to obtain a point cloud 3D representation of the scene. In this thesis, existing approaches to object recognition in point clouds are presented. The method chosen for this thesis consists of object detection using point clustering and subsequent classification using a recurrent neural network. The objects are created from the point clouds using a modified DBSCAN algorithm. Features are extracted from each entity and utilized for classification into different types of vehicles using long short-term memory (LSTM) neural network. A dataset containing 57 345 annotated objects was created to train and evaluate the model. The developed model achieved an F1-score of 83 % on this data.
Trendy dopravní nehodovosti v České republice
Přibil, Martin ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Trendy dopravní nehodovosti v České republice ABSTRAKT Cílem práce je ukázat vývoj dopravní nehodovosti v České republice v silničním provozu u vybraných druhů nehod. Je sledován vývoj nehodovosti a nejzávažnější následky nehod v období 1990-2010 resp. 1997-2010 pro podrobnější analýzu u vybraných druhů nehod. Jednotlivé druhy nehod jsou popisovány absolutními počty událostí, ale i poměrnými, strukturními a intenzitními ukazateli. Klíčová slova: doprava, silniční doprava, dopravní nehoda, dopravní legislativa, následky nehod, druhy nehod
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Klinovský, Karel ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Resumé Moje diplomová práce se zabývá problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě. Jedná se o téma, které je v současnosti předmětem celospolečenského diskurzu, neboť relativně vysoký počet tragických dopravních nehod vyvolává potřebu nalézt možná řešení anomie na českých silnicích. Mezi taková možná řešení se řadí i proporcionální využití trestní represe. Cílem této práce je rozbor jednotlivých trestů, které připadají v úvahu u trestných činů v silniční dopravě, a jejich následné zhodnocení jak de lege lata, tak i de lege ferenda. V první části této práce nejprve obecně definuji jednotlivé druhy dopravy a jejich právní úpravu, neboť není možné zkoumat pouze část systému bez znalosti celku. Dále definuji trestný čin v silniční dopravě a řeším problém, které skutkové podstaty lze zařadit mezi trestné činy v silniční dopravě. Vycházím ze spíše restriktivního pojetí trestných činů v silniční dopravě, přičemž nad rámec restriktivního pojetí do mého výčtu přibyl trestný čin obecného ohrožení podle § 272 TZ a maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání podle § 337 TZ. Následně pak rozebírám jednotlivé skutkové podstaty trestných činů, dávám je do souvislosti s praxí a judikaturou. Ve druhé části se pak věnuji pachateli trestného činu v silniční dopravě. Specifikem této trestné činnosti je množství...
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Hejda, Petr ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Silniční doprava zasahuje do života snad každého z nás. Silniční dopravu využíváme k cestám do zaměstnání, nákupy, lékařskou péčí, ať už jako řidiči nebo spolujezdci nebo pasažéři prostředků hromadné dopravy osob. V současné době je již zcela běžné, že rodina vlastní dva automobily, někdy i více. S narůstajícím počtem vozidel v našich domácnostech a tím pádem i v provozu na pozemních komunikacích, roste počet konfliktních situací na silnicích, které často vyústí v dopravní nehody. Dopravní nehody jsou také nejčastějším případem přestupků nebo trestných činů v silniční dopravě. Byť většina nehod nemá katastrofální následky, denně jsme sdělovacími prostředky, zejména televizí a internetem, konfrontovány s tragickými následky vážných nehod, které se stávají ve všech krajích České republiky. Bohužel jako generální prevence tyto záběry a zprávy nefungují a tak se stále nedaří trend stoupajícího počtu dopravních nehod zastavit. Ve své práci nejprve vymezím pojem doprava a silniční doprava, pokusím se definovat pojem trestný čin v dopravě a popíši jednotlivé trestné činy, které přicházejí v úvahu jako trestné činy v dopravě. Nejrozsáhlejší část práce bude věnována trestům ukládaným za trestné činy v silniční dopravě, kdy nejprve provedu obecný výklad o trestech a účelu trestu a poté rozeberu jednotlivé tresty s...
Problematika pozemních komunikací z pohledu práva životního prostředí
Záluská, Isabela ; Žákovská, Karolina (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
Problematika pozemních komunikací z pohledu práva životního prostředí Abstrakt V této práci, ve světle novely liniového zákona, která značně oklešťuje možnosti dotčených orgánů chránit environmentální veřejné zájmy, poskytuji stručný úvod do právní úpravy ochrany životního prostředí ve vztahu k pozemním komunikacím, jejich umisťování a provozu na nich, a nastiňuji zde stav současné právní úpravy v tomto ohledu a prostředky, jimiž jsou v současnosti environmentální veřejné zájmy hájeny v procesu umisťování pozemních komunikací. Předkládám proto stručný popis negativních důsledků existence pozemních komunikací na životní prostředí, tedy fragmentace krajiny, záborů půdy, znečištění půdy a ovzduší, hluku a umělého osvětlení, přičemž pak hlouběji řeším způsoby, jakými se český právní řád s těmito problémy vypořádává a jaké prostředky ochrany proti nim poskytuje. V tomto ohledu se zabývám zejména samotným procesem umisťování těchto staveb, prostředky ochrany environmentálních veřejných zájmů v těchto procesech a správními akty, jimiž se tyto prostředky ochrany aplikují. V tomto ohledu se zaměřuji zejména na veřejné zájmy na ochraně přírody a krajiny, omezování fragmentace krajiny a ochraně půdy. Dále rozebírám současnou právní úpravu řešící negativní aspekty pozemních komunikací, které vznikají jejich provozem,...
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu
Černochová, Dana ; Rymešová, Pavla (oponent)
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu Mgr. Dana Černochová Abstrakt Teoretická část práce se zabývá zrakovým vnímáním řidiče. Pozonost je věnována především vnímání vizuálních informací v rozsahu celého zorného pole. Z psychologického hlediska je důležitý pojem funkční zorné pole, tedy konstrukt, který zohledňuje nejen vnímání, ale také pozornost. Jeho velikost závisí na množství informací, které je nunto v daném okamžiku zpracovat. V zahraničí se užívá termín "Useful field of view" pod zkratkou UFOV, v německy psané literatuře se uvádí termín "nutzbares Sehfeld" pod zkratkou NSF. Experimentální část práce je zaměřena na posouzení změn vizuálního vnímání v rozsahu zorného pole ve vztahu k věku. K tomu byl použit základní soubor, který tvořilo 1361 osob ve věku od 18 do 90 let. V dalších dílčích kapitolách je práce věnována experimentu, ve kterém byla užita přidaná sekundární úloha jako nezávisle proměnná s cílem zjistit, zda má zvýšená kognitivní zátěž vliv na rozsah funkčního zorného pole. Pro tento experiment byl použit soubor 645 osob ve věku 18-90 let. Parametry zrakového vnímání v situaci se sekundární zátěží a v situaci bez sekundární zátěže byly sledovány také z hlediska vztahu k výsledkům některých osobnostních a výkonových metod. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny...
Výpočetní model a analýza systému adaptivních semaforů
Terbr, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje tématu adaptivních křižovatek a studiem jejich vlivu na plynulost provozu a jiné. V práci je obsažen rozbor aktuálně používaných dopravních detektorů, rozbor hlavních problémů klasických křižovatek a možnosti jejich řešení, následně návrh modelu, popis realizace a testování vytvořeného modelu. Výsledný model je vytvořen v softwaru UPPAAL SMC a jedná se o systém navzájem komunikujících časovaných automatů. Testování probíhá porovnáváním výsledků testů klasických semaforů s výsledky adaptivních semaforů.
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Hejda, Petr ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Silniční doprava zasahuje do života snad každého z nás. Silniční dopravu využíváme k cestám do zaměstnání, nákupy, lékařskou péčí, ať už jako řidiči nebo spolujezdci nebo pasažéři prostředků hromadné dopravy osob. V současné době je již zcela běžné, že rodina vlastní dva automobily, někdy i více. S narůstajícím počtem vozidel v našich domácnostech a tím pádem i v provozu na pozemních komunikacích, roste počet konfliktních situací na silnicích, které často vyústí v dopravní nehody. Dopravní nehody jsou také nejčastějším případem přestupků nebo trestných činů v silniční dopravě. Byť většina nehod nemá katastrofální následky, denně jsme sdělovacími prostředky, zejména televizí a internetem, konfrontovány s tragickými následky vážných nehod, které se stávají ve všech krajích České republiky. Bohužel jako generální prevence tyto záběry a zprávy nefungují a tak se stále nedaří trend stoupajícího počtu dopravních nehod zastavit. Ve své práci nejprve vymezím pojem doprava a silniční doprava, pokusím se definovat pojem trestný čin v dopravě a popíši jednotlivé trestné činy, které přicházejí v úvahu jako trestné činy v dopravě. Nejrozsáhlejší část práce bude věnována trestům ukládaným za trestné činy v silniční dopravě, kdy nejprve provedu obecný výklad o trestech a účelu trestu a poté rozeberu jednotlivé tresty s...
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Klinovský, Karel ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Resumé Moje diplomová práce se zabývá problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě. Jedná se o téma, které je v současnosti předmětem celospolečenského diskurzu, neboť relativně vysoký počet tragických dopravních nehod vyvolává potřebu nalézt možná řešení anomie na českých silnicích. Mezi taková možná řešení se řadí i proporcionální využití trestní represe. Cílem této práce je rozbor jednotlivých trestů, které připadají v úvahu u trestných činů v silniční dopravě, a jejich následné zhodnocení jak de lege lata, tak i de lege ferenda. V první části této práce nejprve obecně definuji jednotlivé druhy dopravy a jejich právní úpravu, neboť není možné zkoumat pouze část systému bez znalosti celku. Dále definuji trestný čin v silniční dopravě a řeším problém, které skutkové podstaty lze zařadit mezi trestné činy v silniční dopravě. Vycházím ze spíše restriktivního pojetí trestných činů v silniční dopravě, přičemž nad rámec restriktivního pojetí do mého výčtu přibyl trestný čin obecného ohrožení podle § 272 TZ a maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání podle § 337 TZ. Následně pak rozebírám jednotlivé skutkové podstaty trestných činů, dávám je do souvislosti s praxí a judikaturou. Ve druhé části se pak věnuji pachateli trestného činu v silniční dopravě. Specifikem této trestné činnosti je množství...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.